Produkten har blivit tillagd i varukorgen

   Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och Lycksele Slöjd & Skinn när du handlar från oss över Internet.

 måste vara över 18 år för att få handla hos oss. Du måste vara över 18 år för att få handla hos oss.         

Vi reserverar oss för att vissa varor kan vara slutsålda och att leveranstiden kan därför förskjutas något. Du måste vara 18 år för att handla hos oss.

När du lagt din order så kommer du kommer få en orderbekräftelse med en betallänk. Vi uppmanar dig som kund att noggrant titta igenom den och i de fall en ändring skett så bör du vara medveten om att du godkänner den i och med att du genomför din betalning. Observera att alla priser inte är angivna i antalet styck utan en del varor säljs i andra enheter som m, dm, fp osv. vilket gör att vi ber er att noggrant läsa den information som finns vid produkterna.

Handläggningstid och leveranstid

Handläggningstiden för en order är mellan 1 - 6 timmar beroende på hur mycket vi har att göra samt om vi har allt på lager och inga frågor uppstår kring ordern. När vi ser att ordern är klar för leverans kommer du få en orderbekräftelse och en betallänk så att du kan slutföra din order. Leveranstiden därefter är vanligtvis 1-2 dagar men tyngre paket skickas via DHL alt Schenker och deras ledtider ligger mellan 3 - 5 dagar. Vill man få ordern skickad på något annat sätt se nedan under Leveranssätt och Frakt.

Minimiorder
Minimiorder är 150 kr inklusive moms.

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.  Frakt tillkommer.  Priset är det som gäller enligt vår hemsida vid inköpstillfället. Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser ex. finner du en vara utan pris eller till 0 Kr så är det för bra för att vara sant och då har ett fel uppstått i vår butik. Sammaledes gäller det om du finner du ett pris som ligger lång under marknadsvärdet utan att det är angivet att det är en reavara så förbehåller vi oss rätten att justera priset och informera kunden om det rätta priset innan betalning sker.  

Betalningsalternativ

Kortbetalning / Dibs: Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Dibs som möter alla säkerhetskrav i branschen och vars säkerhet granskas årligen av VISA och MasterCard.. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Förskottsbetalning: Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 5786-7574 . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning).

Swish:  Du betalar direkt till oss om du swishar det belopp du skall betala på 123-3263761 och anger ditt ordernummer. Ange förskottsbetalning som betalsätt i den betallänk du fått i din orderbekräftelse och swisha beloppet. Det är det snabbt och tryggt betalningalternativ då du vill ha dina varor så fort som möjligt eftersom vi på en gång får information om din betalning.

Faktura: Betalningsvillkor 15 dagar. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer och det medför att det tillkommer en fakturaavgift på 25 kr. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 15 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid  beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.     

                                             
  .   mot faktura faa       mmmm.                                         . Leveranssätt
Vi skickar vanligtvis beställningar som Varubrev via posten och tyngre paket går via DHL/Schenker. Alternativt kan vi skicka mot mellanskillnadskostnad till de ordinarie leveranssätten via Postpaket eller Bussgods om leveransen är  ex brådskande om man anger det önskemålet i sin beställning.Vikten på leveransen avgör kostnaden för leveransen.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras utifrån den faktiska vikten dock lägst 30 Kr (250 gr) eftersom vi valt att du som kund skall kunna spåra din leverans via nätet. Fraktkostnaden redovisas i den betallänk som du får där du kan bekräfta orden och välja betalningssätt. Prissättning sker utifrån billigaste leveranssätt antingen efter postens spårbara E-tjänst för paket eller efter Schenker/DHL E-tjänst för privatpaket. Mindre brev av lågt värde skickas som brev -observera att vi inte står för någon ersättningsvara om det mot förmodan försvinner i posthanteringen. Hittar vi en billigare fraktleverantör så väljer vi naturligtvis det bolaget. Har du bråttom med din leverans och är beredd att ta en större kostnad för att få den levererad fortast möjligt måste du ange detta i inforutan i kassan. Order över 2 500 Kr skickas fraktfritt inom Sverige.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Har vi expedierat fel eller att vi gjort något annat fel återbetalas returfrakten till dig. Allt detta under förutsättning att varan återlämnas i oförändrat skick och ej är skadad.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. För snabb returbehandling så bifoga följesedeln samt meddela dina önskemål. Ange noga ditt namn, telefonnummer och adress. Skicka som vanligt postpaket- inte lösen eller efterkrav. Frakten står du för + ev kostnader för emballage och transaktionsavgifter. 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Drift & produktion: Wikinggruppen